onsdag 17 oktober 2012

Bredsladd och tankevurpa.

Av alla snygga bilder från Falun i helgen har jag fastnat på EN. Erik Birgersson har fått en bild som är hur fräck som helst. En sammanbiten, koncentrerad min. Fötterna på pedalerna och hygglig motstyrning i sladden. Om en sekund kommer styret vridas över och jag tar spåret in mot nästa sväng. Cykelcross när det är som bäst.
Titta, bromsa, styr och trampa...
Överdrivet inspirerad av bilden anmälde jag mig idag till tävlingar i Sunne och Stockholm. För den sistnämda helgen krävs det lite arrangemang med resa och boende. Lika bra att ta det direkt. Sagt och gjort, snart var boende och resa bokat, PÅ FEL DATUM. Jag hade rört ihop helgerna och bokat Stockholm på Sunne helgen. Totalt hjärnsläpp. Internetbokning. Nu var det bara att ringa och försöka ändra. Som tur var så var de väldigt tillmötesgående både hos hotellkedjan och flygbolaget. Därmed skall allt vara frid och fröjd, skall bara dubbelchecka att det inte dubbeldebiterar innan jag hoppar över bäcken.

September har släppt album i oktober under det norrlandsklingande namnet Petra Marklund. Från discodrottning till tung melankoli, spännande. Varför gillar jag musik med tungt innehåll?

Glättigaste låten.

"Vem bryr sig, natten är vacker, du är som natten och jag är en vinnare igen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar