torsdag 23 augusti 2012

Bjorn again

Ing. Cognito (som i Brödrene Dal)

Det skulle ju egentligen mörkas lite nu, men veckan har bjudit på massa cykling.
Dessvärre straffade sig mitt aktiva val av clinchers.(låter fräsigare än kanttråd)
Nu har det inte burit sig bättre än att jag kört med andra och då vet ju redan folk att jag rör mig.
Två högtempopass på landsväg, pendling om man så vill.
I tisdags lyckades jag för första gången i år komma med på en MTB-träning med YMER. Nu har MTB ambitionerna redan lagts på hyllan, men det är löjligt kul att cykla med bak-, fram- eller båda hjulen i luften.Nu var vi kanske en lite för stor grupp så det blev aningen rörigt. Inte bra att bara köra själv för ofta.

12 suddiga crossare
Igår var det cross med GBG gänget på Slottskogsvallen. Team Grillcross körde lagtempo, Der Wurstmeister(Körvmästaren) o Co köttade på så det spände i korvaskinnet. Proteinladdningen har varit av godo. Dagen avslutades med race enligt ett elakt handikappssystem. Hittade ett gött flow och på fjärde varvet av fem hade jag attackläge på CCL. Tro inte att träningsrace ses med blida ögon, race är race.
Tyvärr straffade sig mitt tublösa cyklande med en punka och CCL försvann i fjärran.
Det är riktigt kul att vara på G igen, punka, lera, blodvite och kräkkänsla. Allt man kan önska sig.

Höstlöv, punka och klämbroms.
Jag får fixa hojen en annan dag, vad jag hört så är andra mer på och njuter i limångorna, Björn igen.

Nav i väst.

Ett nav som inte i första hand syftar på cyklar. Det är en förening för industrihistoria och arbetslivsmuseer i västsverige. Min far tipsade mig om dem och deras karta över spännande mål att besöka. Denna karta är perfekt för MC-körning och för att hitta mål för kultur turer.
Så här passar jag på att tacka för de fyra kartor de skickade till mig idag.

Slutligen en uppmaning, använd hjälm! Som den sjusitsiga familjen, Hjelm.


Nu rundas dagens av med en Carlsberg och raggarmacka, knäckebröd med kaviar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar