söndag 5 augusti 2012

Grillcross2 och resan som gick sådär.

Någonstans i Sverige!

Konsten att inte komma i tid ligger för mig i nyfikenheten om vad som döljer sig bakom nästa krök.
Så när det vankas partaj i Karlstad kl 16, lämnar jag hemmet vid kl 12. Fyra timmar till 30 mil på en sporthoj, piece of cake om inte... Ah, jag kör lite vid sidan om tråkiga allfarvägen, ser nya vyer, nya goa kurvor. Så jag jobbade mig i rask takt norrut parallellt med 45:an, korsade densamma och hamnade åter i Dalsland och Brufjället. Ungefär här började det gro en ny ide, vägen mellan DalsLånged och Åmål via Baldersnäs. Det blir bra och det började bra, härligar snirklar genom landskapet. Men vad nu? Grus? Va fan, det är bara en rolig utmaning. Någon mil senare går det riktigt gött och farten ligger runt 100 så gruset yr.
Skylt: VATTENSAMLING, saktar in och bakom nästa krön är det helt vatten. 25-30 m långt och 30-40 cm som djupast. Antiklimax. Kanske en äventyrsmaskin skulle få mig att chansa(det skulle den) men att sänka en italiensk sportmaskin till midjan var inte aktuellt. Bara att vända och köra tillbaka till asfalten och ta en ny grusväg mot Laxarby. Helt okej väg och i Laxarby bor Bosse, kaffe kanske? Nä, han var inte hemma och tiden började rinna iväg. Kvart över fyra på eftermiddagen rullar jag in till Linus och Linda på Fasanvägen och håller party till tre på morgonen. Sen var det revelj vid åtta igen. Hemresan var gäspig
och höll sig på kända stråk.
Vilse i pannkakan
Hemma var det till att packa upp lite och ladda om för Grillcross med Philip och Björn.
En bra crossrunda och avslutning med grillning är en lagom träningsmorot.
Så borde träning bedrivas, inte bara jaga tider, puls och kvantitet. Det skall vara kvalitet.
Hungriga crossare
Grillen var full ett tag och det mesta gick ner. Det är en speciell njutning att ha rört på sig och runda av med dusch och mat. Dessutom skall det gärna kryddas med lite nördiga diskussioner och vadsomhelst.
Lagom till tre pers
 T ex att göra en CX-serie på olika fästningar och slott i trakten. 6-7 st kom vi på trots att Älvsborgs fästning  gick bort. Kul koncept om någon skulle vilja dra det. Men det var just det. Vi håller oss till Grillcross.
Kött och JULA katalogen, manligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar