fredag 25 december 2009

Julefrid - åt helvete

Jag är ingen stor fan av högtider, i synnerhet inte jul. Nu faller det sig inte bättre än att familj och släktingar tycker detta är jätteroligt. Dessutom tycker de att detta jätteroliga skall hållas hemma hos oss med en form av knytkalas där alla käckt skall hjälpa till. Jag försöker vägra, säga att ni får reda er själva osv. Gissa sen vem som blir vaktmästare, butler och lokalvårdare.
Just i år fick vaktmästaren ett helvete. Diskmaskinen lade av. Lite som i munsårsreklamen," munsår kommer alltid när det minst passar". När passar munsår och trasiga diskmaskiner bra?
Inte på julafton i varje fall. Nu har större delen av julaftonskväll och juldagen ägnats åt att fixa diskmaskinen, med god hjälp av lille A som tyckte han skulle sitta på pappa och skruva lite. Jag var tomte åt kompisars ungar igår också. De avslöjade mig direkt. Skitungar, ni skall tro på tomten. Efteråt var det iallafall kram till tomten, då passade avslöjaren på att dra av mössan varpå tomten kontrade med att hotfullt säga "Du, fr o m nu räknas julklapparna för nästa år."

Dagens stora behållning får nog bli "apelsinris". Dvs Ris a la Malta med apelsinbitar hos mormor A och morfar L. Jag åt 6 portioner, hoppas det går att träna imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar