måndag 21 december 2009

Sunkig måndag

Efter fräcka fredag, mysig lördag och softa söndag är det dags för veckans höjdpunkt.
Sunkig måndag är man helt jävla onödig och kollar utbudet på TV6 (2 1/2 men och My name is Earl) inmundigandes helgens rester. Idag var det rödtjut, öl och kex med en buffe av stinkande ostar. Detta var dock inte average standard som oftast består av chipsrester.

Så här mysigt blev det i vintermörkret med islykta. Coolt att göra nåt av minusgraderna. Det har kommit lite mer snö idag och ännu mer väntas imorgon, jag njuter. Kanske går att klämma lite lagg snart. Lille A har varit med om att klä granen för första gången. Jädrar vad bra kulorna studsar, däremot var kotten engångs...
Knepig tradition att släpa in en sticksig jävla gran, sen klä den med massa grejer och sticka sig ännu mer för att under ett par veckor svära över alla barr och kryp. Nu får jag lätt Grinschen att framstå som en julfascist, men ändå. Saker skall ifrågasättas.

Jag har iallafall fått ägna mig lite åt hjul, så nu sitter det dubbisar på cyklarna.
Det finns inga dåliga väder, bara dåliga däck för ändamålet.

Nu drar jag igen för idag och fortsätter lyssna på 90-tals höjdarna Right said Fred.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar