söndag 27 december 2009

Just cant get enough

Vad skönt med ledighet kring jul, så man kan rå om sig själv lite...va? Släktträff?? Hälsa på dom?
Nä, just det. Gilla läget, nu skall man träffas och ha det mysigt.
Man borde ta alla man känner till McDonalds och utnyttja deras gästfrihet, "träffa nån du tycker om och bara koppla av" som reklamen ljöd.
Hur som helst, nu är det bara tre kalas, nyår och lite annat kvar.

Idag hann jag iallafall cykla en timma innan jag tillbringade lika lång tid i bil till en sittning.
Det började riktigt bra med fasta plogade vägar i ett vackert vinterlandskap.
Favvosträckan som häromdagen var 5cm orörd pudersnö, var idag 15cm upptrampad blötsnö.
Inte nog med att det var svinsvårt att cykla i, det började regna också. Men så bor vi ändå i det bästa av länder. Rundan tog åtminstånne musten ur mig och det behövdes. Hojen såg rätt fin ut med aerohjul och integrerade bromsar i snö.

Svågern satte sin bil halvt i diket här hemma idag, en rolig halvtimma att hjälpa honom.
Hans bil är till salu, men med olycksstatistiken på den kärran låter jag lätt bli.
Jag har min älskade Wroomster.

Idag var det dessutom cyclocross i mörker som streamades live på vt4.be. Albert vamm, Stybar tvåa och Sven Nys klev av med tekniska problem på slutvarvet.

Imorgon är det ett blankt blad i almanackan, hoppas det är cykelväder. Jag kan inte få nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar