onsdag 23 december 2009

Snowracer

Lille A fick idag bekanta sig lite extra med snön. Det var lite mildare och jag var tvungen att skotta. Sen fick vi fram syrrans snowracer och lille A sken upp. Det var ju "da shit" att få åka runt på den när farsan drog i snöret. Ha, tänkte jag, nu kommer han snart gilla snön. Så vi drog iväg en liten bit till en backe och prövade. 3åk sen var det inte kul längre, inte alls. Det var så till den milda grad värdelöst att det inte gick att sätta sig på kälken. Pappa skulle istället bära ynglet hem. Det var nu jag ångrade att vi lämnat trädgården. Mamma U kom hem lite tidigare idag, så jag tog chansen att cykla en sväng. På med pannlampa och iväg på vinterhojen. Hu jeda mig vad den var tung. Det får bli en liten stripp av pakethållare, stöd och annat tjafs. Det var väl bra i somras, men nu skall det vara ett träningsredskap.
Hur som helst är det väldigt fräckt att cykla i snö. Dessutom var en dryg kilometer helt orörd.
Bara lite spår från rådjur och någon katt.

Jag skall vara tomte hos en kompis imorgon. Han var här med ett knippe kläder som nog inte fått luft på länge. Det skägget blir en tuff match på vilken antihistamin som helst. Appropå tomte så dök mannen med guldkortet upp efter helgen. Han hade hamnat i en sorts twilight zone sa han. Låter läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar