lördag 11 maj 2013

Kulturtur 1 2013, Gubbträff.

Mjukstart.

Kulturtursåret har invigts med en ganska liten utflykt. Våren och sommaren verkar inte helt övertänd på att anlända, å andra sidan är det myggfritt. I 10 plusgrader och lite råkallt väder rullade vi iväg mot Alingsås och slutdestinationen Älvängen. Det fick bli ett extrastopp i Brobacka för att få upp värmen. Vi gasade vidare till Paradisbanan och veterancross-träffen. Lite nostalgi att komma hit eftersom det var här jag tog motocross-licens 1989 på våren. På hösten samma år körde jag en tävling på den betonghårda banan och slog mig jättemycket. Men idag var det något av en västsvensk gubbträff. Jag tror gubbarna var roligare att kolla på än hojarna. För även om det var några skitsnygga gamla crossar som Rickman Metisse, Flink i aluminium och en ostartad cr 250 elsinore, så är ju gubbarna på dessa tillställningar största behållningen. Alla saliga i sitt, däcksparkande experter, kläder du inte trodde fanns(inte borde finnas), snusläppar som ger mer skydd än en airbag och gångstilar som inte går av för hackor. Kommer jag bli sån? Är man i en sorts riskgrupp?

Honda CR 250 R Elsinore 1973
Det blev några gamla återseenden och lite snack. Funderingar kring hur man blir burkslav i sidovagnscross. Man måste förlora ett vad för att ställ upp på det. Livsfarligt!

Sidovagnscross.
Sen bar det av mot Alingsås igen och kinabuffé på torget. Snart bär det ut på nya äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar