fredag 29 mars 2013

Ur vinteridet.

Efter en lång vinter med låg puls är det på tiden att krypa ur idet och möta verkligheten.
Den rådande omotivationen på träningsfronten har öppnat för andra intressanta upplevelser.
Men just detta inlägg tänkte jag ämna åt mitt motorcykelbygge. Nu är det ganska precis ett år sen det startade med ett vrak i Mariestad och nu betraktar jag mitt första bygge som klart.

Såhär såg den ut när den var ny för 32 år sen.
Med god fantasi hade jag en bild av vad jag ville åstadkomma. En kopia av en amerikansk rundbaneracer, men för gatbruk. Sinnebilden var plockad från Scott Parkers H-D XR 750 Flattrack maskin.
En ren maskin utan tjafs, bara rå.

Bredsladd i 110 blås. Scott Parker.
Så med god hjälp av min vän Tassen tog det hela form och var körbart till förra sommaren. Besiktigad för första gången på 10 år och utan anmärkning. Under vintern har det varit justeringar och finish på åket.
Ny lack, halvblank svart med röda och vita dekorer. Dekaler från USA. Nya mätartavlor a la RAF eller om ni så vill 60-talets mods. Ny sadel. Nya lager och drivlina. Ny front med mindre lampor. Och för bättre vridmoment har förgasarna fixats till och ett discsystem från Supertrapp monterats. Här följer bilder på resultatet.

Hela härligheten.

Ny front och AMA dekaler.
Aimpoint tavlor. Mods and Rockers?

Supertrapp och Supersport.
Smal och smäcker.

Passande influens.

Z-dekor på tanken.
Men nu kan jag ta en tur med trampcykeln och njuta av våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar