lördag 20 mars 2010

En känsla av vår

En känsla av vår. Kanske skulle det vara en titel för mannen nedan att fila ihop en låt av.
Läser just nu (när jag inte gör viktiga saker som att blogga) "Att vara Per Gessle" en biografi som kom häromåret och nu var svinbillig på bokrean. Jösses vad kulturberikad jag lät nu. Sanningen var att jag snubblade in på bokrean häromveckan. Jag läser egentligen för lite, oftast för att jag inte är intresserad. I detta fallet är jag det, jag gillar denna form av faktaböcker.
Per Gessle och Gyllene tider var min första riktiga musikupplevelse och det har hängt i sen dess.
Nu framgår det att allt inte varit så lätt som man lätt kan tro och musikartister med framgångar. Jag har även genom detta fattat hur mitt intresse för New wave-vågen och synthmusik uppstod.
Kanske borde läsa mer och komma på bra saker.
Veckan har bjudit på blidväder, snösmältning och regn. Idag är lille A hos morfar och mormor, mamma U shoppar med Mia. Jag tänker inte fråga vad det kalaset går på:)
Jag har designat ett förslag till årets Killar Kan T-shirt. Får se vad de säger om den. Nu har det visat sig att fler följer bloggen än jag visste, så det blir ingen bild. Den är ju hemlig liksom resmålet.
Sen har jag lurat ut en av mina sparringpartners/antagonister på cykelträning. Det blev en runda på nära 5 mil. Formen är verkligen kass och efter drygt 30km började jag krokna.
Sista biten hem var en riktig plåga där det inte fanns en kolhydrat att finna i kroppen.
Däremot kändes J väldigt pigg. Oroväckande inför stundande säsong eftersom han både är stark och har nytt fräscht material i rutplast. Men jag får tokträna och satsa på rutin.

Idag började motorcyklarna komma ut på allvar. Såg inga Duccar men fransmoppar och vanliga hojar mötte vi. Jag väntar gärna lite till. Sikter på att köra i mitten av april på lite bana.
Imorgon är det nytt CX-möte i Huskvarna. Hoppas det skall få fart på projektet nu.
Lille A skall tillbaka till dagis på måndag och jag har sen vecka i gruvan. Det kan ge några tillfällen att köra på trainern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar