tisdag 2 mars 2010

Lilla Bakboken

Kolla istapparna! Ett säkert vårtecken. Solen värmer igen.
Faktum är att just denna isformation påminner om skägget på en gubbe som var världens snackis för tjugo år sen. Han skrev bl a just Lilla Bakboken, en liten skrift om hur man på bästa sätt risar en kvinna. Risar? Barockt. Nu är det inte bättre än att han fortfarande smiskar sina damer och håller kurser i ämnet smiskning. Gillar ni fortfarande istapparna:)
Scheking?
Efter en vecka med sent skift i gruvan, två trainerpass och en mil klassiskt på skidor så kom äntligen helgen. Nu blev det tyvärr lite avslaget pga sjukdom.
På söndagen var jag med Lilla M i Ytterby på innebandymatch. Det är kul att se tjejerna spela och lilla M lyser av glädje. Resultatet kunde varit annorlunda bara.
Lilla M fick magsjukan medan lilla A och jag har klarat oss.
Floda IBK
Nu är det tisdag och Mästarnas mästare igen. Ett glas vin och Sjöbergs häcklande får mig på gott humör. Lille A har läst bok med mamma...i mina glasögon. På torsdag skall han opereras, lite kymig känsla även om ingreppet mest är kosmetiskt.
Bokmal?
Uno ringde idag och påpekade att bloggen har en för negativ approach. Han har nog rätt.
Det har och är lite mycket moln på min himmel just nu. Men som Roland sa: Äfter rägn kömmer soolskeen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar