lördag 8 december 2012

Kris i...

...bloggosfären. Batteriet i den trådlösa musen tog slut. Det kunde gått illa.

Startade dagen med att konstatera att det bara var -10 C. Jaha, and now då? Dukade upp en insprierande frukost med diverse vitaminer, resorb mm. Till det serverades även Yoggi, bröd och te samt Borås Kuriren som gjort repotage om Andres Stenberg med anledning av helgens tävlingar. Och som grädde på moset körde jag nåt snöigt race från 2010 på datorn. Häftig avslutning förresten med fyra cyklister på upploppet.

Exklusiv frulle.
Nästan onödigt inspirerad sladdade jag iväg med bilen mot Vårgårda. Sist jag tävlade här var ett tempo 1986. Då vann jag en vattenflaska med två gubbar på. Idag var Erik och Gösta Fåglum med som prisutdelare och guide i Fåglumsmuseet. Goa trofeér där. Att Vårgårda CK blivit "årets cykelklubb" befäste de idag med att göra en riktigt bra tävling på en riktigt bra bana. Att starta inne i nybyggda Tångahallen hade oroat mig eftersom vajrarna vill frysa om det blir kallt och varmt om vartannat. Men det gick bra och lite skön syn att se cyklar köra runt på konstgräset. Där knappade vi tillfälligt in på Zlatan o co. Banan var platt och hård mestadels. Snön var lömsk och ingen visste när det skulle släppa, bara att. Aldrig har jag sett så mycket cykelhaverier och krascher som idag. T ex var inte världen tillräckligt stor på Patrik och Sven som körde ihop så grejerna yrde.  Även några hårda vurpor blev det, hoppas det gick okej. Jag fick en god fight med Patrik på slutet, fick se mig slagen med nån decimeter.

Epa-traktor med dunkadunka vid depån.
Efteråt var det mycket att snacka om i omklädningsrummet. Spår, grepp, däck osv. Utanför körde nu Prestigeklassen. Ludwig Söderqvist gjorde nog sitt livs race och ledde länge innan Darvell satte in en Sven Nys attack och körde in försprånget och vann. Då satt jag i fiket och såg spektaklet, bra.

Nu ligger kläderna i tvättmaskinen, cykel och hjul är kvar i bilen över natten. Imorgon kör vi åt andra hållet.
En annan trevlig sak var att jag blev handslagen och välkomnad till min nya klubb. Uppskattat. Kanske att det också får styras någon kulturtur till Tånga hed till våren. Nostalgi museum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar