torsdag 6 december 2012

Sista helgen med gänget

Nu har det varit bloggtorka ett tag. Kanske en följd av att allt fuktigt väder har övergått i snö. Bloggfrost?
Egentligen är det nog som Percy Nilegaard skulle uttryck det: Mitt liv är så fullt av substans att jag blir berusad av lycka när jag gör research. Alltså har mycket vatten runnit under broarna.

Till helgen är det sista deltävlingarna i CX-cupen i Vårgårda. Kvicksilvret hotar att gå ner under minus 15.
Blir det så kallt så är det nog fler arslen än grisens som behöver ett par timmar i ugnen innan jul. Oavsett så skall det bli riktigt kul att köra på snö. Rent, snyggt, hårt, lågt däcktryck och breda ställ. Hojen har just fått en extra handpåläggning för att inte frysa ihop. Lite vemodigt att det snart är över för i år.

Detta blir även sista officiella framträdandet i IK YMERs kläder. Efter exakt 10 år blir det nästa säsong till att ikläda sig Göteborgs CKs lejonbeprydda dräkt. Det skall bli trevligt att bli en del av cykelcrossens riktiga framsida.

Övrig tid går till att försöka lära mig spela gura. Att det skall vara så svårt att knäcka koden. Nu har jag åtminstone hittat mahalo.com som har schyssta videolektioner på tuben med roliga låtar. Just nu går U2 och Cranberries 4 ackords låtar till leda. Men jag ger mig inte. I värsta fall får jag väl dista ljudet.

En annan grej jag tänkt göra är att sälja min racercykel till förmån för andra roliga leksaker. Så om någon är sugen på en cykel som mest cyklats inomhus i vänstervarv så finns den på Happymtb.org. Den funkar även ute, runt sjöar, i berg och på triathlon. Eller bara att titta på.


Nä, nu är det läggdags. Inte mycket rock n roll över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar