fredag 26 februari 2010

Sleepless in Västsverige

Kanske skulle vara sleep less. Sedan rallyt för två veckor sedan har jag inte sovit bra.
Jag somnar sent, sover oroligt, drömmer konstigt och väcks tidigt.
Resultat: trött, grinig, okoncentrerad och missnöjd.
Orsak: Jag styr inte över mitt liv och min tid. Vantrivs med skift på jobbet, arbetsuppgifterna och stanken. Träffar inte vänner och familj som jag vill.
Dags att ändra på det och åtgärder är vidtagna.

Sen sist har jag hunnit fylla år. Stackars lilla M blev sjuk och spydde den dagen. Kräksjuka vill vissa hävda, jag tror hon har det lite tufft just nu och behöver lugn och trygghet.
Resten av veckan har jag varit hemma med lille A på förmiddagen och jobbat eftermiddag och kväll. Det har blivit ett par pass på trainer och 10km klassisk på skidor.

Sen går ju inte elvakaffet hos Tassen av för hackor. Just nu står nåt obskyrt stelbensprojekt på arbetsbänken i brist på andra jobb. Sen var det bakslag på den nya racern så där blev lite merjobb. Den är så läcker att man blir tårögd. H-D XR 750 TT a la sent 60-tal. Ett riktigt roadracingjärn i originallook. 750cc, ca 85hk, 150kg i Classic-racing.

Mamma U har klagat på huvudvärk och varit hemma ett par dagar. Vårdcentralens läkare var sjuk och tid att boka fanns först om två veckor. Jag föreslog grannbyns läkare. Ett samtal och en tid om två timmar, det är service. Mår man skit vill man ju inte sitta i telefonkö, man vill bli frisk. Så där missade lokala vårdcentralen en av sina patienter och en del av bidragen.
Nu verkar det inte burit sig bättre än att hon har fått kräksjuka, men här är symptomen mer klara. Hon spyr hela tiden och detta är en av de få tillfällen i vårt förhållande jag INTE vill dela säng med henne. Min efterlängtade sovmorgon ser ut att gå om intet.

Annars har det bara kommit lite mer snö, ett gäng sporthallar har kollapsat, det läcker in på ICA. Igår slog det om till mildväder och snön är nu tung och smutsig, ungefär som i Vancouver där Sverige radar upp medaljer i OS. Jag har knappt (bara lite) lust att cykla ute. En blötsölig distansrunda på asfalt med en bastu efteråt är ju inte fel. Risken är nog större att jag får samma skit som U och det lär ju inte gynna fysiken. Möjligen vikten.

Cyclocross säsongen är över. Zdenek Stybar sopade hem VM, världscupen, Superprestige och Tjeckiska mästerskapen. Sven Nys fick nöja sig med GVA-troffee och Belgiska mästerskapen.
Hårda killar som kämpat sig igenom en hektisk säsong. Stybar är en ung, värdig vinnare och jag har nog skaffat mig en riktig crossfavorit. Från tjeckien och favorit är inte steget så långt till Skoda Favorit, vidare till Felicia, Fabia och Roomster, de sista två har nu presenterats i ny faceliftad version. Ny front, ny interiör och några nya motorer. Dock inte så mycket skillnad att jag tänker byta och det var inga kraftpaket under huven heller. Vad angår Favorit och Felica har de gått i graven. Felica är död, sjöng redan Cornelis på sin tid. Undrar om han gillade CX eller bara vin, kvinnor och sång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar