tisdag 5 januari 2010

Årstider

Nu vet jag inte vilken årstid som är bäst, förmodligen nästa...
Aldrig har hösten varit så inspirerande som senast, cyclocross-SM, CRC CX cup och all CX på livestream. Det är skitfräckt.
Så kommer plötsligt posten efter helgerna och Ducceklubbens medlemstidning Cucciolo får det att rycka i... och vårkänslorna infinner sig. Jag har inte kört båge sedan 11 augusti då myndigheterna tog hand om mitt körkort. Måste ner i garaget och kolla lite på härligheten.
Ett ymnigt snöfall och drygt 10 minus väcker iofs drömmaren.
Så i väntan på nästa årstid blev det en cykelrunda på kärnisvägar. Det ger värsta rallyvibbarna och snart är det dags för Rally Sweden och inkvartering i Rallyskolan, bara en månad kvar.
Idag var även sambon med på cykelrundan. Detta är ju med ständig risk att få leva singelliv, men det avlöpte lugnt och fint. Detta trots att jag envisades med att ta den oplogade vägen. Men va fan, hon hade ju dubbdäck. Jag tog crossen.
Spännande att se hur mycket snö som kommer under natten, jag tycker snö är kul.
Imorgon åker lilla M till sin mamma igen. Det kommer att bli tomt. Nu börjar skolorna igen och snart skall jag börja jobba efter ett halvårs pappaledighet med lille A som skall börja på dagis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar