söndag 10 januari 2010

Tipsextra

Nu har det tagit en ände med förskräckelse, jag kollar på sport på tv. Jag viker min tid för detta.
Snart kommer det till nätbrynja och folköl. Nu är det dock inte fotboll utan cyclocross livestream via BLVS som förvisso även streamar ovan nämnda bollsport. Nu har ju även teknikfreaket i mig sett till att det visas i TV:n. Resultatet var bättre än väntat. T.o.m lille A och hans mor fastnade i soffan. Familjelycka. Efter detta var det svår att låta bli cykeln, så det blev pannlampa på och 24km på snövägar i mörkret. Skönt idag med bara -5. Igår var det över/under -20 men klev upp till ca -10 på dagen. Vi tog tilfället i akt att skida en mil kring spåren i Nordtorp. Fantastikt vackert.
Min "partner in crime" på fortkörningsfronten led dock av dåligt glid och gav upp lite tidigare.
Senare på kvällen knäckte mamma U och jag en rosé ihop med räktoasts och annat gott.

Nu är det slut på pappaledigheten. Imorgon kan jag vila upp mig på jobbet. Lille A skall börja sin inskolning och farbror T börjar på ett nytt jobb. Hoppas det skall gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar