tisdag 19 januari 2010

Too much disaster


Black day. Hela västsverige håller på att läggas ner av GM:s utsedde terminator.(eller vad han kallas) Utöver SAAB går kvasten lite överallt, t ex på mitt jobb. Jobbigt för alla inblandade och i synnerhet de värst drabbade. Hos oss kryddades eländet dessutom med ett tragiskt dödsfall.
Men inget ont som inte har nåt gott med sig heter det ju. Kanske blir nåt bättre snart.
Min envisa hosta sitter stadigt kvar i bröstet och håller mig borta från träning.

Fast det blir desto mer tid med Affe och Ulle. Mysigt!


Livets val är många. Att sitta i valberedning innebär att hitta de som vill bli valda.

Det är inte lätt. Ingen vill sitta och styra i rädsla att inte verka tillräckligt.

Sen krävs det vissa kunskaper som inte alla besitter, det begränsar urvalet.

Varför sitter då inte jag i styrelsen? Jag kan ju inte välja mig själv, därför sitter jag i valberedningen. Jag har andra kvaliteter.


Imorgon efter jobbet bär det av till stylisten på Hisingen. Där skall jag skaffa mig en ny fräsig frilla att möta livet i.


Nu fortsätter jag kolla på P3 Guld galan från Scandinavium och om en vecka är jag där för att se Depeche Mode för typ trettielfte gången. De är bara bäst efter alla år.


Sen avslutar jag bloggen med att morsan åter är i arbetslivet. Det finns bra grejer också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar