lördag 23 januari 2010

F1 Klassiker

Lördag, strålande solsken och lite kallt igen. Efter frukost avnjöt jag en dryg timma högvarvig tvåtakts gasning med motorsågen. Kul maskin detdär.

Andra kul maskiner var de få som ställdes ut på Kålltorps brandstation. Ducceklubben hade minimässa, swapmeet, filmvisning och gratis kaffe. Lille A var aningen för klåfingrig, men som tur var hängde morfar L med och hjälpte att kolla honom. Min absoluta favorit var denna 750 F1 från 1987. Den ger mina sköna tonårsminnen. Två såna hojar brukade passera mitt hem i Lerum. Det var sporthojarnas sporthoj då. Dessutom var/är de äckligt snygga. Det skulle inte göra ont att bara äga en F1 i tricolorlack. Å andra sidan är jag sugen på nåt flattracker liknande åk. Oöm med feta däck och upprät sits.
Men det ena utesluter inte det andra.

Kvällen har tillbringats ihop med familjen Disco. God mat och goda vänner är ett genialt koncept.
Mr Disco ger sig snart ut på fyrtiolångtradarsturne med sitt hårdrocksband.
Barnen var inte riktigt på rätt humör, men de är rätt kul att kolla på dem och deras sociala utveckling.

Nu skall jag lura lite på morgondagen. Lite mer trädfällning, kanske lite lugn cykling och CX på livestream. Det blir bra:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar